نوشته شده توسط : فاضل

 

 
وزارت علوم تحقیقات و فناوری
موسسه آموزش عالی فاضل
.
فاضل اولین و در حال حاضر تنها ارئه دهنده خدمات آموزشی در جنوب کشور می باشد
 
 
موسسه آموزش عالی آزاد فاضل با مجوز رسمی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری از سال1379تاکنون بعنوان اولین و تنها برگزار کننده خدمات آموزشی در جنوب کشور خدمات زیر را ارائه داده است
*طرح آماده سازی داوطلبان کنکور کارشناسی ناپیوسته
*طرح آماده سازی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد
*طرح آماده سازی داوطلبان کنکور دکتری
*طرح آماده سازی داوطلبان کنکور قضاوت
*طرح آماده سازی داوطلبان کنکور وکالت
*طرح آماده سازی داوطلبان فراگیر پیام نور
*طرح آماده سازی داوطلبان آزمونهای بین المللی تافل و آیلتس
*دوره های کاربردی مهندسی برق و کامپیوتر
 
موسسه آموزش عالی فاضل هر ساله با روش های کاملا علمی نسبت به بهینه سازی فرایند آموزشی داوطلبان خود مبادرت ورزیده است . آمار درخشان قبولی داوطلبان موسسه بیانگردرستی راهکار های موسسه در برخورد با مشکلات داوطلبان می باشد.
 
موسسه آموزش عالی فاضل در رشته های زیر به ارائه خدمات کامل آموزشی شامل کلاسهای حضوری-آزمونهای آزمایشی-کتابهای انحصاری چاپ فاضل- مشاوره و هدایت تحصیلی مشغول است.
 
 
 
 
 
"راهنمای استفاده از طرحهای آموزشی موسسه آموزش عالی فاضل جهت آزمون کارشناسی ارشد "
افرادی که در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام می نمایند از نظر ویژگی ها و خصوصیات فردی متفاوت ، متنوع و ناهمگون هستند . این تنوع، تکثر و ناهمگونی دلایل مختلفی دارد :
1-   مدرک تحصیلی : داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ، فارغ التحصیلان رشته های مختلف هستند . این افراد ازلحاظ دانش تخصصی به علت آموزش های متفاوت در محل تحصیل خود در سطوح علمی مختلفی قرار دارند .
2-   محل تحصیل : قطعا محل تحصیل دانشجویان از نظر کیفی تاثیر بسیار زیادی در پرورش استعداد علمی آن ها دارد . موسسات و مراکز آموزش عالی ما متاسفانه به علت گستردگی و توسعه کمی در سطح کیفی متوازنی قرار ندارند . به همین علت خروجی دانشگاه های ما از نظر کیفی متفاوت است .
3-   زمان فارغ التحصیلی : شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد از لحاظ زمان فارغ التحصیلی از دانشگاه متفاوت هستند . برخی فارغ التحصیل جدید و برخی قدیمی هستند .
4-   اشتغال و مسئولیت : بسیاری از داوطلبان درگیر مسائل کاری ، شغلی و خانوادگی خود هستند و همین امر باعث می گردد در تلاطم گرفتاری های روزمره ، فرصت و انگیزه مطالعه را از دست بدهند . بالعکس برخی داوطلبان کاملا از لحاظ زمان و فرصت مطالعه هیچ گونه محدودیت و دغدغه ای ندارند .
5-   تاهل و مشکلات خانوادگی : صرفنظر از مسایل شغلی ، افراد متاهل در کنار مطالعه باید مسایل و امور مربوط به خانواده را هم به عنوان یک اصل مهم و تاثیر گذار مورد توجه قرار دهند . به هر حال موارد مذکور نمونه ای از اختلافات و تفاوت های میان داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد است . اما باید توجه نمود در روز آزمون فقط یک دفترچه سوال با یک پاسخ برگ در مقابل شرکت کنندگان قرار میگیرد و صرف نظر از همه مواردی که ذکر شد داوطلبان باید به شکل صحیح و درست به سوالات مطروحه پاسخ دهند و در زمان اعلام نتایج فقط به کارنامه علمی افراد توجه می شود و به مشکلات و گرفتاری های افراد هیچ گونه توجهی نخواهد شد .
ما تلاش می کنیم افراد را با وجود همه مشکلاتی که دارند در یک مدت کوتاه تحت آموزش قرار دهیم و آن مفاهیم و اصول اولیه علمی را که مورد نیاز است برای آن ها بیان کنیم و با یک آمادگی قابل قبول برای ورود به مرحله بعد آماده نماییم .
موسسه برای کلیه شرکت کنندگان در آزمون های کارشناسی ارشد دارای برنامه و طرح آموزشی خاص است . هر داوطلب با هر شرایط علمی ، مالی و سنی می تواند از برنامه های موسسه استفاده نماید . هر برنامه و طرح دارای یک سری ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد است که هر شخص می تواند با تطبیق شرایط ویزه خود از آن استفاده کند . به کلیه علاقه مندان و داوطلبان محترم توصیه می شود هر یک از طرح ها را با دقت مطالعه نموده و با توجه به توانایی ها و نیازهای خود طرحی را که به صلاح و مناسب خود می بینند انتخاب نمایند . در صورت نیاز مشاوران موسسه نیز جهت راهنمایی بیشتر در خدمت شما خواهند بود .
 
 
طرح شماره 1                                                 مشاوره و برنامه ریزی
کسانی که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت می نمایند آرزو دارند در آزمون ورودی پذیرفته شده و حرکت جدیدی را در زندگی خود آغاز نمایند برای تحقق این علاقه و میل شخصی قطعا یک سری عوامل و ابزار وجود دارد که بدون داشتن آنها ، قبولی و موفقیت در آزمون محال و غیر ممکن خواهد بود . ما برای این که به داوطلبان خود برای نیل به هدفسشان کمک کنیم مسیری را ترسیم نموده ایم که رسیدن به آن هدف را آسانتر می نماید . در طرح <<مشاوره و برنامه ریزی درسی>> دانشجو از این ابزار و امکانات بهره مند خواهد شد :
1-      آگاهی : داوطلب باید بداند چه بخواند ؟ چگونه بخواند ؟ چه مدت بخواند ؟ و به چه ترتیبی بخواند ؟
2-      نظم : روند مطالعه داوطلب مستمر و پیوسته بوده و از هر گونه افراط و تفریط باید اجتناب شود .
3-       انضباط : منابع به ترتیب مطالعه شوند و از پراکنده خوانی یا گزیده خوانی باید پرهیز گردد .
4-       مدیریت: تقسیم بندی صحیح و مناسب منابع و وجود یک نمودار مطالعاتی که رشد و پیشرفت درسی شاخص اصلی آن می باشد .
5-      نظارت: سنجش مستمر و کنترل تکالیف درسی داوطلب و نظارت بر وضعیت علمی او و ارائه راه کار برای جبران نقایص و کاستی های موجود .
در فرهنگ عمومی ما افراد تمایلی به رعایت نظم ، انضباط و مدیریت در کار ندارند . شاید این مهمترین وجه افتراق افراد همیشه موفق با سایر افراد جامعه است . به اعتقاد ما کلید پیروزی بر موفقیت همین مورد ظریف است . پیشنهاد ما به همه داوطلبان و شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد صرفنظر از حضور در کلاس درس یا موسسه ای خاص ، وجود یک برنامه مدون و هدفمند با ضمانت اجراء است که بر اساس آن داوطلب خود را مجبور و مکلف به مطالعه ببیند.
تجربه موفق سالهای گذشته اجرای این طرح در موسسه ما را متقاعد نمود که هر دانشجو با هرکیفیت علمی اگر در خدمت و مطیع برنامه های مشاور آموزشی خود داشته باشد قطعا مزد این اعتماد را خواهد گرفت .
 
 
طرح شماره 2                                                "دوره های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد "
دانشجویان پس از عبور از مراحل اول وارد کلاس های آمادگی خواهند شد . محتوای دوره بدین شکل است که اساتید و مدرسان محترم موارد مهم و کلیدی را که در آزمون مورد توجه قرار میگیرد به داوطلبان آموزش می دهند . در واقع این کلاس ها جای تشریح و بحث های کلان نیست بلکه صرفا به مواردی توجه می شود که برای داوطلب مفید و موثرباشد. بنابراین استاد محترم تلاش خواهد کرد که از ذکر مطالب غیر مفید و حاشیه ای اجتناب نموده و فقط مطالب مفید و ارزشمند (از نظر کنکور نه علم آن رشته) را تدریس نماید از نظر ما در روند آماده سازی دانشجویان هر مرحله تاثیر خاص خود را دارد و حضور در کلاسها مهمترین نقش را در موفقیت افراد دارد لیکن فقط توسل و تکیه بر حضور در کلاسهای درس ، تضمینی برای قبولی داوطلب نخواهد بود بلکه داوطلب باید اقدامات دیگری نیز برای نیل به موفقیت انجام دهد . به عبارت دیگر حضور در کلاس درس شرط لازم است و شرط کافی آن هم مطالعه و سعی و تلاش دانشجو خواهد بود .
شاخص مطالعه در منزل برای افراد حاضر در کلاس بدین شکل است که هر دانشجو باید حداقل سه برابر زمانی را که برای شرکت در کلاس صرف می کند در منزل به طور دقیق و منظم مطالعه نماید . مثلا اگر در یک درس 30 ساعت تدریس می شود داوطلب باید در طول دوره مطالعاتی خود حداقل 90 ساعت نیز این درس را در منزل مطالعه نماید .
 
 
طرح شماره 3                               "آزمون های آزمایشی طبقه بندی شده "
آزمون های آزمایشی طبق بندی شده مکمل خوبی برای تقویت مراحل قبلی است . به عبارت دیگر داوطلب پس از حضور در کلاس های آمادگی فرصتی به دست می آورد که طبق یک برنامه علمی طبقه بندی شده در فرصت های اعلام شده مطالعه نموده و خود را برای پاسخگویی به سوالات آماده نماید . مزایای حضور در آزمون های آزمایشی عبارت است از :
1-      وجود نظم و انضباط در مطالعه
2-      احساس اهرم فشار برای اجرای برنامه آزمون
3-      جلوگیری از افراط و تفریط در مطالعه که وسیله خوبی برای جلوگیری از خستگی یا بی انگیزگی  زودرس است
4-      آشنایی با نقاط ضعف و قوت علمی داوطلب
5-      مقایسه داوطلب با سایر داوطلبان در سراسر کشور
6-      تمرین شرکت در آزمون اصلی (مهارت آزمون )
7-      یادگیری روش صحیح پر کردن پاسخنامه (مهارت آزمون)
8-      تنظیم زمان حضور در آزمون (مدیریت آزمون)
9-      رفع اضطراب و استرس آزمون
10- کنترل و نظارت توسط موسسه
برنامه آزمون ها به گونه ای تعریف شده است که هم داوطلب فرصت مطالعه مفاد آزمون را داشته باشد و هم اینکه در فواصل زمانی مختلف امکان مرور و دوره مطالب قبلی را نیز دارا باشد . به عبارت دیگر داوطلب آزمون نباید نگران کمبود و زمان یا فراموشی مطالب قبلی باشد .
طبقه بندی 8 مرحله آزمون آموزشی به شرح ذیل است :
1-      ازمون شماره یک : یک چهارم اول از کل حجم مطالب
2-      ازمون شماره دو : یک چهارم دوم از کل حجم مطالب
3-      آزمون شماره سه :دوره آزمون نیمه اول
4-      آزمون شماره چهار : یک چهارم سوم از کل حجم مطالب
5-      آزمون شماره پنج : یک چهارم آخر از کل حجم مطالب
6-      آزمون شماره شش : دوره آزمون نیمه دوم
7-      آزمون شماره هفت : آزمون جامع (100%)
8-      آزمون شماره هشت : آزمون جامع (100%)
ما اعتقاد داریم حضور در کلاس های درس و استفاده از بهترین اساتید هم اگر با همت و تلاش داوطلب توام و همراه نباشد متاسفانه مفید و ثمر بخش نخواهد بود . به همین دلیل با استفاده از اهرم آزمون داوطلب را در فضای مطالعه و رقابت قرار می دهیم و او را تشویق می کنیم تا علاوه بر مطالعه زیاد از رقبای خود نیز سبقت بگیرد . قطعا موفقیت در آزمون های آزمایشی مقدمه خوبی برای پیروزی در آزمون اصلی خواهد بود .
 
 
طرح شماره 4                                        "خلاصه درس و نکات مهم "
در واقع "طرح خلاصه درس" چکیده و مختصر شده کلاس های آمادگی است که به صورت هدفمند در 60 ساعت (در دو هفته اول بهمن هر سال) تدریس می شود . محتوای این دوره ذکر نکات مهم و کلیدی است که داوطلبان با حضور در کلاس با آن آشنا می شوند . این دوره به افراد ذیل توصیه می شود :
1-      افراد شاغل و کارمند
2-      داوطلبان شهرستانی
3-      کسانی که امکان شرکت در کلاسهای عادی موسسه را ندارند
4-      کسانی که در گذشته از کلاس های موسسه استفاده کرده اند
5-      افرادی که قصد مرور و دوره مطالب را ندارند
 
 
طرح شماره 5                                                " کارگاه تست زنی "
تست زنی در واقع جمع بندی همه مطالب و مسایلی است که داوطلبان در یک دوره زمانی درگیر آن بوده اند " کارگاه تست زنی" دارای ویژگی های ذیل می باشد :
1-      رفع اشکال در دروس
2-      افزایش مهارت داوطلبان در پاسخ دادن به سوالات
3-      آشنایی با نکات مهم و کلیدی
4-      افزایش سرعت در پاسخگویی
5-      اجتناب از پاسخگویی به سوالات مبهم و مجمل
6-      آشنایی با سوالات احتمالی
7-      رفع استرس و اضطراب
8-      افزایش اعتماد به نفس
9-      تمرین و تکرار تست زنی
به همه داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد توصیه می شود در " کارگاه تست زنی " شرکت نموده و شانس قبولی خود را از این طریق افزایش دهند
 
 
تقویم برگزاری آزمونهای کارشناسی ارشد
نوع آزمون
تاریخ توزیع دفترچه کنکور
تاریخ برگزاری آزمون
تاریخ اعلام نتایج
پذیرش
سراسری(دولتی)
ابتدای آبانماه
آخربهمن ماه
اواسط شهریورماه سال بعد
فقط مهرماه
دانشگاه آزاد اسلامی
ابتدای بهمن
آخر اردیبهشت سال بعد
اواسط شهریورماه
فقط مهرماه
وزارت بهداشت درمان
ابتدای اسفند
ابتدای تیرماه
اواسط شهریورماه
فقط مهرماه
**تاریخ های جدول فوق مطابق سنوات گذشته می باشد ومسئولیت تغییرات احتمالی آن به عهده موسسه فاضل نمی باشد.
 
 
تقویم آموزشی برگزاری کلاسهای آمادگی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری سال91موسسه آموزش عالی آزاد فاضل
شماره ترم
شروع ترم
پایان ترم
توضیحات
1
18/4/91
8/7/91
دوره اول ویژه دولتی 92(ترم تابستان)
2
16/7/91
2/10/91
دوره دوم ویژه دولتی92  (ترم پاییز)
3
14/8/91
7/11/91
دوره سوم ویژه دولتی92 (ترم پاییز)
4
15/11/91
20/2/92
دوره اول ویژه دانشگاه آزاد 92
 
لیست رشته های موجود در موسسه آموزش عالی فاضل
کارشناسی ارشد و دکتری
 
مهندسی برق (الکترونیک,مخابرات,کنترل,قدرت راه آهن برقی مدیریت انرژی ,مهندسی پزشکی,مکاترونیک ,مهندسی هسته ای,بیوالکتریک)
مهندسی عمران(سازه ,خطوط راه آهن, خاک وپی, زلزله, راه وترابری ,مهندسی آب ,سازهای هیدرولیکی, سازهای دریایی, برنامه ریزی حمل ونقل, مهندسی مدیریت وساخت, مهندسی محیط زیست ,مهندسی رودخانه ,مهندسی آب وفاضلاب)
مهندسی مکانیک(ساخت وتولید, طراحی کاربردی, تبدیل انرژی , مهندسی پزشکی, سیستم محرکه خودرو, سیستم های تعلیق ترمز وفرمان, سازه بدنه خودرو ,مهندسی مکاترونیک)
مهندسی کامپیوتر(معماری کامپیوتر, هوش مصنوعی, نرم افزار, الگوریتم ومحاسبات)
مهندسی فناوری اطلاعات(تجارت الکترونیکی, امنیت اطلاعات, شبکه های کامپیوتری )
مهندسی شیمی(مهندسی شیمی, مهندسی هسته ای ,مهندسی انرژی های تجدید پذیر, مهندسی تسلیحات)
مجموعه شیمی(شیمی فیزیک, شیمی آلی, شیمی معدنی, شیمی تجزیه, شیمی کاربردی)
مجموعه روانشناسی(روانشناسی عمومی, روانشناسی بالینی, سنجش واندازه گیری, روانشناسی بالینی کودک ونوجوان, روانشناسی خانواده درمانی, علوم شناختی)
علوم تربیتی 2(آموزش کودکان استثنایی, روان شناسی تربیتی, مشاوره وراهنمایی, مشاوره)
علوم تربیتی1(برنامه ریزی آموزشی, برنامه ریزی درسی, تاریخ وفلسفه آموزش وپرورش, مدیریت آموزشی, آموزش بزرگسالان, تحقیقات آموزشی ,تکنولوژی آموزشی, مدیریت وبرنامه ریزی آموزش عالی)
حقوق(حقوق خصوصی, جزاوجرم شناسی ,حقوق بین الملل, حقوق عمومی ,حقوق ارتباطات, حقوق بشر, حقوق مالکیت فکری, حقوق محیط زیست ,حقوق اقتصادی, حقوق تجارت بین الملل, حقوق خانواده, حقوق شرکت های تجاری)
(مدیرت اجرایی مدیریت شهری )MBAمدیریت اجرایی و
مدیریت(مدیرت مالی مدیرت بازرگانی مدیریت دولتی مدیریت صنعتی)
حسابداری
معماری(مهندسی معماری, معماری منظ,ر مهندسی معماری اسلامی ,مطالعات معماری ایران, معماری داخلی, بازسازی پس از سانحه)
مهندسی صنایع(مهندسی صنایع, مهندسی مالی, مدیریت سیستم وبهره وری ,سیستم های اقتصادی اجتماعی)
زیست شناسی(بیوشیمی, علوم گیاهی ,علوم جانوری, میکروبیولوژی, سلولی وملکولی, ژنتیک, بیوتکنولوژی پزشکی)
زبان انگلیسی(آموزش زبان انگلیسی, زبان وادبیات انگلیسی, مترجمی زبان انگلیسی
مجموعه فرهنگ وزبان های باستان شناسی(فرهنگ وزبان های باستانی)
علوم اقتصادی(علوم اقتصادی, توسعه اقتصادی وبرنامه ریزی برنامه ریزی, سیستم های اقتصادی, اقتصاد انرژی)
برنامه ریزی شهری ومنطقه ای(برنامه ریزی شهری, برنامه ریزی منطقه ای, طراحی شهری, مرمت بناهای تاریخی)
 
 
 
آدرس:شيراز-پارامونت-ابتدای خيابان قصرالد شت كوچه يك
تلفن:  2343234-2343236-2359902-2353016
آدرس

:: برچسب‌ها: کنکور ارشد , دکتری , نمونه سوالات کنکور , ارشد برق , ارشد کامپیوتر , ارشد زبان , وکالت ,
:: بازدید از این مطلب : 3305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1391 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد